De 5 must-have artikelen voor ieder kantoor

Voor nieuwe kantoorinrichtingen, startende ondernemingen of mensen met een thuiskantoor zijn er vijf kantoorartikelen die niet mogen ontbreken. Door te starten met het aanschaffen van deze producten zorgt u voor een professionele werksfeer en een ergonomische werkhouding.

1. Een goed bureau om aan te zitten

Veel thuiskantoren beginnen met het werken aan de keukentafel. Toch is het van belang om snel voor een goed bureau te zorgen om aan te werken, vooral als er werknemers worden aangenomen. Met een goed bureau zorgt u voor een ergonomische werkhouding en voorkomt u lichamelijke klachten zoals pijn in de rug en nek. De meest voorkomende afmeting van een bureau is 160 cm breed en 80 cm diep. Daarbij is de ideale hoogte van uw bureau afhankelijk van uw lengte. De meest praktische oplossing is om een verstelbaar bureau te kopen. Hierbij is een elektrisch zit / sta bureau het meest ideaal omdat het de mogelijkheid geeft om staand te werken.

2. Een ergonomische bureaustoel

Het is uitermate belangrijk om altijd met een ergonomische bureaustoel te werken. Urenlang zitten is de grootste boosdoener voor veel lichamelijke klachten, vooral als er in een verkeerde zithouding gewerkt wordt. Een goed verstelbare bureaustoel heeft minimaal de mogelijkheid om de zithoogte en rugleuning in te stellen. Wilt u zeker weten dat uw bureaustoel bij uw lichaam past? Kies dan voor een bureaustoel met het NPR-1813 keurmerk. Dit staat voor Nederlandse Praktijk Richtlijn 1813 en betekent dat de verstelmogelijkheden geschikt zijn voor een zo hoog mogelijk percentage van de Nederlandse bevolking.

3. Goede verlichting

Goede verlichting is belangrijk zodat u uzelf goed kunt concentreren op uw werk. Als u thuis werkt zult u het vaak met gewone huisverlichting moeten doen. Vooral op donkere dagen is dit niet genoeg om goed te werken. Hiervoor is het aanschaffen van een bureaulamp een praktische oplossing. In kantoren hangen er vaak al goede lichtinstallaties om iedere werknemer van genoeg licht te voorzien. In deze ruimtes is het vooral van belang om te kijken naar de hoeveelheid daglicht dat binnenvalt en hier eventueel uw kantoorinrichting op aan te passen.

4. Een opgeruimde omgeving

Om rustig en efficiënt te kunnen werken dient er gezorgd te worden voor een opgeruimd kantoor. Of er nou thuis of op kantoor wordt gewerkt, het gevaar van afleiding door rondslingerende spullen ligt continu op de loer. Door goed gebruik te maken van opbergruimtes kan dit zoveel mogelijk voorkomen worden. Gebruik bijvoorbeeld roldeurkasten om ordners, verslagen en boeken op te bergen. Spullen die u regelmatig gebruikt kunnen perfect in een ladeblok onder uw bureau opgeborgen worden. De kracht van een prullenbak in de buurt van een bureau wordt vaak onderschat. Door regelmatig spullen weg te gooien houdt u een opgeruimd hoofd. Als u meer informatie wilt over een opgeruimd kantoor hebben we een blog over een Clean Desk Policy geschreven.

5. Planten

Tot slot zijn ook planten een perfecte aanvulling voor een werkplek. Ze zijn namelijk niet alleen mooi, maar ook erg nuttig. Door planten in uw kantoor te plaatsen verhoogt u de werksfeer waardoor de werkstress verlaagt wordt. Daarbij zorgen planten ook voor een betere luchtkwaliteit en -vochtigheid. Voor iedereen die houdt van win-win situaties zijn planten dus een perfecte aanrader.

Kunt u hulp gebruiken bij het inrichten van uw ideale werkplek? Neem dan gerust contact met ons op of neem een kijkje in onze webshop.