Meubelmanagement

Bent u op zoek naar een efficiënte en duurzame manier om uw meubels te beheren? Met meubelmanagement van deprojectinrichter heeft u altijd inzicht in de actuele staat van uw kantoorinrichting en kunt u data-gedreven beslissingen nemen. Van het verlengen van de levensduur van meubelen tot het optimaliseren van uw duurzaamheidsbeleid en kostenbesparing, wij zijn er om u te ondersteunen. Benieuwd naar de mogelijkheden?

Wat is meubelmanagement?

Meubelmanagement is het efficiënt beheren van de meubelen binnen een organisatie. Het omvat het plannen, organiseren en controleren van alle aspecten met betrekking tot meubels, waaronder aanschaf, (her)gebruik, onderhoud en verwijdering. Met meubelmanagement zorgt u er als organisatie voor dat het meubilair optimaal wordt benut en onderhouden. Dit gaat verder dan alleen het selecteren en plaatsen van meubels: meubelmanagement omvat ook het monitoren van de staat en prestaties van meubelen, het plannen van onderhoud en het waarborgen van ergonomisch verantwoorde werkplekken .

Meerten Castelijns

Expert in de regio

De voordelen van een meubelmanagementsysteem

Het gebruik van een meubelmanagementsysteem brengt talloze voordelen met zich mee voor organisaties. Dit systeem geeft informatie over de status en locatie van meubelen, waardoor het beheer en de planning van werkplekken geoptimaliseerd kunnen worden. Dankzij effectief meubelmanagement hebben organisaties de volledige controle en helder inzicht in hun meubilair, waardoor ze kosten kunnen besparen én verantwoorde keuzes kunnen maken.

Gestroomlijnd werkplekbeheer

Het meubelmanagementsysteem van deprojectinrichter optimaliseert het beheer en de planning van werkplekken. Het systeem biedt gedetailleerde informatie over de status en locatie van meubelen, wat een gestroomlijnd werkplekbeheer mogelijk maakt. Hiermee kunnen werkplekken efficiënt worden toegewezen aan medewerkers op basis van hun behoeften en voorkeuren.

Door gebruik te maken van de inzichten uit het systeem, zorgt u er als organisatie voor dat de werkomgeving optimaal is afgestemd op de medewerkers, wat resulteert in verbeterde productiviteit en tevredenheid. Het meubelmanagementsysteem vormt daarmee een waardevol instrument voor het effectieve beheer en de planning van werkplekken.
Paro2 sfeerfoto

Bijdragen aan een circulaire bedrijfsvoering

Meubelmanagement is onmisbaar voor bedrijven die streven naar een circulaire bedrijfsvoering . En circulariteit is de afgelopen jaren een steeds belangrijkere focus geworden voor Nederlandse bedrijven. Circulair ondernemen is een breed begrip, maar een van de essentiële pijlers ervan is het beheer van roerende goederen. Het meubelmanagementsysteem is daarvoor van onschatbare waarde. In dit systeem worden alle bewegingen van het meubilair geregistreerd. Hierdoor hoeft u geen nieuw meubilair aan te schaffen of te huren wanneer er elders nog meubilair beschikbaar is.

Meubelmanagement zorgt er op deze manier voor dat uw bedrijf efficiënt omgaat met de beschikbare middelen, zodat u niet eindigt met bruikbaar meubilair dat ergens in een magazijn verdwijnt.
Circulair retourname van uw gebruikt meubilair

Kostenbesparing

Meubelmanagement van deprojectinrichter biedt niet alleen voordelen op het gebied van duurzaamheid, maar is ook financieel aantrekkelijk. Hoogwaardig kantoormeubilair is namelijk kostbaar. Het komt vaak voor dat bedrijven aanzienlijke bedragen investeren in meubilair dat vervolgens ongebruikt in opslag terechtkomt.

Een voorbeeld: stel dat één vestiging van uw organisatie groeit, terwijl een andere vestiging juist krimpt. In plaats van onnodig nieuw meubilair aan te schaffen voor de groeiende vestiging, biedt ons meubelmanagementsysteem de oplossing. Het zorgt voor een slimme afstemming tussen vraag en aanbod, waardoor u aanzienlijke kosten kunt besparen en efficiënt meubelbeheer kunt realiseren.
 
Kostenbesparing

Hoe werkt een meubelmanagementsysteem?

Met meubelmanagement heeft u als organisatie voortdurend inzicht in de locatie en status van uw kantoormeubilair. Het implementeren en beheren van een meubelmanagementsysteem bestaat uit 5 onderdelen: inventarisatie, analyse en rapportage, strategie en beleid, (preventief en correctief) onderhoud en herbestemming van meubilair. Het meubelmanagementsysteem van deprojectinrichter kunnen we al binnen 4 tot 6 weken implementeren bij onze opdrachtgevers.

Corporate Sustainability Reporting Directive en meubelmanagement

De Europese Unie heeft als doelstelling om Europa als eerste continent ter wereld in 2050 klimaatneutraal te maken. Hiervoor is een grote Europese Green Deal gesloten. Een van de doelen van de Green Deal is om meer kapitaal richting duurzaamheid te leiden. Daarvoor is transparantie en duidelijke, vergelijkbare informatie over wat wel en niet duurzaam is essentieel. Om deze doelstelling te bereiken, worden verschillende beleidsinstrumenten ingezet die allemaal onderdeel zijn van deze Europese Green Deal. De aangekondigde nieuwe richtlijn voor verslaggeving voor bedrijven, de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), is één van deze instrumenten. Daarnaast is er de Sustainable Finance Disclosure Regulation die gericht is op het vergroten van transparantie rondom duurzaamheidsbeleid en resultaten van de financiële sector.

De Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) is een verslaggevingsrichtlijn die organisaties verplicht te rapporteren over hun duurzaamheidsbeleid en resultaten. De CSRD gaat naar verwachting vanaf 2024/2025 gelden. Dat betekent dat het eerste verslag volgens deze richtlijn over het jaar 2024/2025 moet gaan. Het meubelmanagementsysteem van deprojectinrichter stelt gebruikers in staat om te rapporteren over de duurzaamheidsprestaties van de organisatie, in relatie tot de kantoorinrichting.

Inventarisatie

Onze experts beginnen met een inventarisatie van uw kantoorinrichting. Hiermee krijgen we inzicht in de huidige staat van meubelen en materialen. Elk meubelstuk wordt zorgvuldig geïnspecteerd en voorzien van een uniek identificatielabel met QR-code. Dit identificatielabel wordt gekoppeld aan het meubelmanagementsysteem. Tijdens de inspectie beoordelen we niet alleen de productspecificaties, maar ook de kwaliteit, hygiëne en ergonomische functionaliteit van de meubelen. Al deze aspecten wegen mee in de waardeontwikkeling van de meubelen.
Inventarisatie

Analyse en rapportage

De resultaten van deze inventarisatie rapporteren we in ons meubelmanagementsysteem, zodat alle belangrijke informatie over de geïdentificeerde meubelen terug te vinden is. Onze experts voeren een grondige analyse uit van alle gegevens die tijdens de inventarisatie van uw kantoorinrichting zijn verzameld, om zo tot een professioneel en relevant oordeel te komen. We betrekken ook onze toeleveranciers en servicepartners bij deze analyse. Op deze manier streven we naar onafhankelijkheid en objectiviteit.
Analyse en rapportage

Strategie en beleid

Wij ondersteunen u bij het interpreteren van de beschikbare data en adviseren u over het verbeteren van uw duurzaamheidsbeleid, huisvestings- en onderhoudsstrategie. We vergelijken verschillende onderhoudsstrategieën met elkaar op basis van de totale eigendomskosten (TCO), wat inhoudt dat we rekening houden met toekomstige kosten. Door middel van deze analyses kunt u weloverwogen beslissingen nemen en uw uitgaven onder controle houden.
Strategie en beleid

Onderhoud

Met preventief onderhoud zorgt u ervoor dat uw kantoorinrichting in optimale conditie blijft. Hiermee verlengt u de levensduur van uw meubelen. Dit is essentieel voor wie langdurig gebruikmaakt van de het meubilair en voor bedrijven met circulaire ambities. Onze gekwalificeerde servicemonteurs voeren preventief onderhoud uit, controleren de ergonomische werking, bevestigen en reinigen onderdelen van meubelen. Ondanks preventief onderhoud kunnen er uiteraard onverwachte technische gebreken optreden. Bij eventuele storingen of technische gebreken kunt u contact met ons opnemen voor een snelle opvolging en reparatie door onze servicemonteurs.
Onderhoud

Herbestemming

Meubelen die niet voldoende worden gebruikt, kunnen in aanmerking komen voor herbestemming. Dit houdt in dat ze een tweede leven krijgen binnen uw organisatie of bij een van onze andere opdrachtgevers. U kunt als gebruiker van het meubelmanagementsysteem zelf meubelen aanmerken voor herbestemming. Onze experts nemen vervolgens contact met u op om de herbestemming te bespreken en in gang te zetten. Op deze manier streven we naar een circulaire economie waarin materialen en meubelen optimaal worden benut en waar verspilling wordt geminimaliseerd.
Herbestemming

Meubelmanagement toepassen in uw organisatie?

Door middel van een doordacht meubelmanagementbeleid kunt u als organisatie kosten besparen, duurzaamheid bevorderen en een gezonde en productieve werkomgeving creëren voor uw medewerkers. Hierbij wordt rekening gehouden met factoren zoals functionaliteit, esthetiek, ergonomie en circulariteit. Neem vandaag nog contact op met deprojectinrichter om te ontdekken hoe u met ons meubelmanagementsysteem uw kantoorinrichting kunt transformeren. Onze experts staan klaar om uw vragen te beantwoorden, u te adviseren en samen met u te werken aan een efficiënte, duurzame en inspirerende werkomgeving.

Socials

FacebookLinkedInInstagram

Contact

Wilt u een afspraak maken? Heeft u een vraag of een opmerking? Laat het ons weten. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.